Descriu mai jos cele mai importante lucruri de care sa tii cont atunci cand construiesti imaginea unui brand de la zero.
Iti voi prezenta o situatie “problema” pe care am intalnit-o frecvent in colaborarea cu antreprenorii aflati la început de drum ca sa poti sa nu cazi in capcana.
Situatie:
Clienta detine un salon de înfrumusețare.
Discutia de prezentare a proiectului decurge in felul urmator:
Vreau un logo cu "scris de mana" iar culorile mi as dori sa fie negru cu auriu.
[Automat, ma gandesc: negru + auriu = luxury.]
Spun: Ok. De ce?
Raspuns 1: Ca asa imi place mie.
Raspuns 2: Ca asa am vazut si pe la altii.
Ca asa imi place mie.
Poti sa cazi foarte usor in aceasta capcana si sa consideri ca sigla trebuie sa iti placa tie, cand in schimb, ea trebuie sa fie relevanta pentru clientul tau.
Prin urmare, soluția la aceasta problema ar fi o sigla construita express in jurul domeniului de activitate combinata cu o cromatica unică pe baza careia s-ar ridica intregul brand.
Ca asa am vazut si pe la altii. Dupa aceasta logica toate saloanele ar trebui sa aiba o cromatica de negru cu auriu si problema ar fi rezolvata. Dar intrebarea e: toate saloanele de infrumusetare au aceleasi servicii? au aceleasi produse? au aceiasi oameni? au aceeasi atmosfera? ofera clientului aceeasi experienta?
De cele mai multe ori clientii traiesc experiente diferite de la salon la salon – cand spun acest lucru tin cont de angajati, de ambient, de comunicare, de incredere – acestia sunt factorii importanti care formeaza experienta pe care o are clienta in salon intr-o experienta pozitiva sau negativa.
De aceea, recomandarea ar fi sa mergem pe diferentiere, tinand cont de urmatoarele intrebari:
- cine sunt clientii / clientele care frecventeaza acest salon?
- ce face acest salon diferit de salonul din cartierul X?
- cum functioneaza acest salon?
- unde functioneaza acest salon?
- este un salon micut, care serveste o zona, un cartier?
- este un centru care include toate serviciile posibile in domeniul de infrumusetare?
- ce fel de servicii ofera?
- produsele pe care le foloseste fac parte dintr-o gama premium in acest domeniu?
Tinand cont de raspunsurile acestor intrebari ne putem da seama foarte usor daca imaginea pe care trebuie sa o conturam este una de lux sau una clasica. Abia din acest punct putem incepe brainstormingul pentru a crea o sigla potrivita si in cele din urma sa obtinem rezultatul dorit – o sigla functionala pe baza careia putem cu certitudine ridica un brand.
Cum testam un logo cu care merita sa-ti construiesti un brand?
- Legatura cu domeniul de activitate atat in denumirea brandului cat si in realizarea siglei.
- Cat e de clar pentru client că acel brand vinde tipul X de produse sau ofera tipul Y de servicii?
- Cat e de simplu realizat din punct de vedere grafic?
Acest aspect conteaza pentru ca o sigla simpla e mai usor de tinut minte - ca si exemple: sigla Nike, Puma, Twitter, Facebook
- Cat e de adaptabil pentru suporturi diferite? de exemplu imprimarea pe pixuri, agende, calendare si alte produse promoționale.
- Cum se prezinta cromatic – care este experienta cu care ramane clientul cand vizualizeaza brandul?
- Cum se prezinta la o culoare? Mai este identificabil? Transmite acelasi mesaj?
- Are variante adaptabile portrait / landscape?
Daca raspunsurile la aceste intrebari sunt majoritar pozitive, atunci poti considera ca sigla construita este suficient de puternica pentru a sustine dezvoltarea unui brand.