A venit momentul să participi la un Târg pe domeniul tău de activitate și te întrebi cum ți-ai putea face standul să arate spectaculos? Te gândești la cum sa le lasi o impresie grozavă viitorilor tăi clienți, astfel încât din toată plaja de oferte să te aleagă pe tine?
Probabil ti-ai facut deja "lista magica".
Stii adresa, stii numarul de stand si data targului. Stii ofertele de pret pe care planuiesti sa le arati clientilor.
Stii ca va trebui sa fii acolo sa amenajezi standul dar inca nu stii cum.
Sa o luam logic, pas cu pas.
Toti vizitatorii targului vor trece si pe la tine, inevitabil, in vanatoarea lor dupa ofertele cele mai convenabile.
Pasul 1.
Cum te prezinti in fata clientului?
Iti recomand sa porti un tricou / hanorac personalizat cu sigla brandului tau sau un lanyard cu ecuson in care sa fie afisata sigla brandului si numele.
De ce? Pentru ca tu, vanzatorul, reprezinti brandul. Potentialii tai clienti vor fi mult mai receptivi iar sansele de vanzare cresc considerabil atunci cand vizitatorii vor vorbi cu un reprezentant al firmei decat daca vor vorbi cu o persoana imbracata obisnuit, care nu se diferentiaza in niciun fel de vizitatori.
Pasul 2.
Cum iti prezinti oferta?
Structureaza clar oferta, indiferent de domeniul de activitate. Fa o structura logica si usor de urmarit pentru clientul tau. Tipareste-o color, pe o hartie mai groasa decat cea standard. Evita "decoratiunile" care nu isi au rostul in designul ofertei. Evita sa realizezi grafica ofertei in Word sau alte programe similare. Daca grafica nu e domeniul tau forte, suntem aici.
Pasul 3.
Ce face competitia?
Clientul cauta oferte, are putere de cumparare si brandul tau este doar una dintre optiuni. Te poti astepta ca toti competitorii tai sa fie pregatiti cu pliante informative si cu produse promotionale cadou (brelocuri, pixuri, samd).
Pasul 4.
Cu ce ramane clientul dupa ce a vizitat standul tau?
Clientul ar trebui sa plece de la standul tau cu toate informatiile necesare si cu un rezumat tiparit (Oferta) + o carte de vizita ca sa stie cu cine a discutat (foarte important pentru inceperea unei relatii de colaborare).
Dar cum poti sa diferentiezi oferta ta de oferta competitiei?
Enumar cateva idei:
A. Foloseste o mapa personalizata in care sa introduci oferta. Chiar daca va pune toate pliantele acolo, pe coperta va fi brandul tau.
B. Foloseste o brosura detaliata in care clientul poate accesa absolut toate informatiile. Se va simti mai grea in mana decat pliantele competitiei si clientul va sti sa o gaseasca instantaneu.
C. Eventual, ca sa consolidezi relatia de colaborare, ofera-i un obiect personalizat reprezentativ pentru brandul tau si pentru eveniment (de exemplu: la un Targ de Turism - balon de plaja personalizat cu sigla Agentiei de Turism pe care o reprezinti)
Pasul 5.
Amenajarea standului
Standul ar trebui sa fie amenajat in ton cu brandul tau. Poti alege sa folosesti un sistem expozitional in zona din spatele standului (pe post de fundal) si/sau un steag pentru a atrage atentia asupra standului de la distanta. Avantaj: sistemele expozitionale si steagurile pot fi folosite la toate targurile viitoare - textilele se pot spala, iar daca doresti o alta grafica in viitor poti inlocui numai printul.
Pe masa de prezentare a ofertelor ar fi ideal sa se regaseasca un catalog in care sa fie prezentate toate ofertele pe care poti sa le prezinti.
Asigura-te ca spatiul este curat, vizibil si luminos. Nu e nimic mai neprietenos decat un spatiu dezorganizat cu cutii goale dosite pe sub mese si fire incrucisate peste care trebuie sa faci salturi.
Daca ai mostre din produse, prezinta-le in cel mai vizibil loc din stand, acolo unde clientul poate interactiona usor cu ele. Daca ai o mascota, foloseste-o pentru poze - interactiunea cu clientul e intotdeauna benefica pentru brand.
---
Cel mai important aspect.
Ca si concluzie - indiferent de tematica targului, ca e targ de nunti, de turism sau de imobiliare, de antichitati, de Craciun sau orice alt eveniment - asigura-te ca produsul pe care il vinzi este calitativ, propune-ti sa construiesti relatii durabile cu clientii si vei vedea cum brandul tau se ridica de la o zi la alta.